Pages

Sunday 23 May 2010

De Siste Timene

Hahaha. Når jeg skrev tittelen tenkte jeg med en gang på "den siste melonen!"

Så, nå er klokka rundt 8 om morgenen. Jeg sovnet kanskje klokka 3 i natt. Takk til teknomannen for å vekke meg klokka 7 med den koselige musikken hans! Setter stor pris på det! (/sarkasme)

Uansett. Min siste eksamen ble tatt på fredag, og nå prøver jeg febrilsk å ta bildet av så mye som mulig her i Bath før jeg må dra.

Hadde mitt siste måltid i går kveld sammen med far.
Helt det siste blir det vel kanskje ikke, jeg skal jo spise frokost snart...

Det er skikkelig sydenvær her nede. Var i parken i går og ble skikkelig solbrent på skuldrene.

Slik går vi i halv ni tiden på kvelden. Kjempedeilig!

I går var det en av de norske jentenes bursdag, så vi gikk selvfølgelig ut. Var kjempekos og se all en siste gang, men litt trist og si hadet til dem all.

Ellers har far kjøpt nye briller

Ved Pultney Bridge

Åja! Haha, fant dette bildet gjemt på kamerate mitt. Tok det i påsken. Før i tiden ble spisebordet brukt til å... vel... spise på. I disse dager blir det brukt til dette

Nå skal jeg pakke helt ferdig, vaske rommet også gå ut og nyte sydenværet mens jeg kan.
Snakkes når jeg er hjemme!

Thursday 13 May 2010

Randomzzzz

Tiden går kjempefort! Har mindre enn 1 uke igjen til min første eksamen, og mindre enn 2 uker til jeg reiser hjem til Norge.
Jeg prøver å lese så mye som mulig, men det blir så kjedelig i lengden....

... Deeeeerfoooor tenkte jeg at jeg kunne dele med dere litt av hva jeg driver med her om dagene når jeg egentlig burde studert. I den sammenheng har jeg funnet frem en liten random sample av bilder. (Ooooh! Fikk inn litt statistikk termonologi der ja!)

Kan jo begynne med hvor utrolig mye jeg gleder meg til å komme hjem til eget bad! Å dele bad med to asiatiske jenter betyr at det er svarte hår over alt. Og jeg mener over ALT. Opp etter veggene, i vasken, på gulvet, i dysjen....
...på såpa. Skal bli så utrolig herlig å slippe å spyle hele dysjen før hver gang jeg skal bruke den.

Ellers har jeg funnet ut at Supermann muligens kommer fra England. Kjøleskapet vårt inneholder nemmelig Krypton.

Eat me, I'm done! Har funnet verdens mest rosa neglelakk. Den er superkul!
Haha, det kommer ikke så godt frem på bildet, men du kan se neglene på mils avstand.

Ellers så snør det her i Bath. Ikke sånn ekkel, kjedelig snø vi har hjemme; her snør det rosa.

Åååååh! Gikk forbi denne plassen i dag. Tenk så koselig det må være og bo der nede.
Ellers lurer jeg av og til på om jeg går på Universitet eller om hele plassen er en dyrehage.
Fullt av disse
...som har fått små gakkgakker forresten. Kjempesøte!
Ellers er det fullt av disse
...og disseJeg synes de var kjempesøte, han ene andre hadde lyst til å gå på jakt... Noen som kjenner seg igjen?

Hva mer å fortelle...? Jo! Jeg skal spise dette til middagMmmmmmm. Dere ble misunnelige nå tenker jeg ja!

Monday 26 April 2010

Back in Black... Nei, Back in Bath var det visst

Såeh, jeg hadde tenkt å skrive for leeeeeenge siden, men jeg klarte så klart å glemme kameraledningen hjemme i Norge, og med den kjekke vulkanen på Island har det tatt litt tid før den klarte å komme frem i posten. Men never fear, jeg har masse kjekke bilder lagret på kameraet.
Kan jo begynne med dette:
Jan Teigen har visst kommet til England...

Eller hva med dette:
Støvsuget for noen dager siden. Den ser kul ut, men er så utrolig dårlig.

Eller dette:
Hahaha. Det er ikke jeg som har tatt dette bildet, men jeg ler hver gang jeg ser det.

Uansett... Var i London på lørdag og traff Bernt og Caroline. Det var utrolig kjekt. Vi shoppet, var i Hyde Park, spiste middag og gikk på pub før jeg måtte ta toget hjem til Bath klokka 21:30 sammen med masse fulle rugby hooligans. Aahhh, fun stuff!

Frokost på Starbucks

Shopping....Dette ble dagens fangst

Lunsh på Starbucks

Hyde Park

Hvor det var masse nusselige ekorn

Som helt sikkert er fulle av rabies

Middag...

og pub
Veldig god cider. Nei jeg vet ikke hva Caroline gjør...

Ellers har det vært helt utrolig vær siden jeg kom ned. Når jeg blir rastløs av å sitte inne pleier jeg å gå tur langs kanalen. Det er veldig pent der, og jeg har selvfølgelig tatt noen bilder som dere kan få se... Så snill jeg er!

Elvebåter

Jeg vil også fly i ballong. Lurer på om det er dyrt?

Slik går jeg om dagene

Eventuelt slik
Ja, det er nye sko. Takk, jeg synes også at de er fine.

Kanalen går tydeligvis helt til Bradford on Avon, men jeg har ikke gått dit. Er nok en smule for langt for meg.

Lo litt for meg selv når jeg så dette skiltet. De går i allefall rett til poenget her i England. Ikke fisk, for da kan du dø!

Tenk så kjekt å bo rett ved kanalen...

Men tror jeg heller vil bo her

Dette ble en kjempelang post. Burde delt den opp, men nå er det for sent.

Saturday 3 April 2010

Besøk fra heimlandet

Fikk besøk fra gamlelandet. Føler dette bildet oppsummerer turen best:
mat og kamera..

Anyways... Her er en liten oppsummering av hver dag

Fredag 26 mars
Kort dag. Hentet the Ognedals på togstasjonen, guidet dem til orangeriet og så gikk vi ut og spiste middag på en resturang som heter Garfunkles.

Lørdag 27
Tante Jane og Onkel Tønnes skulle treffe en gammel venn, så børnene gikk alene i byen en stund. Hadde kjempegod lunch ute i sola på en plass som heter The Cork Vault.

gif maker
Aner ikke hva som ble sagt her, men regner med at det var noe morsomt...

Møtte de eldre senere på dagen. De hadde leid bil, så vi tok en tur ut til en liten by utenfor Bath som jeg heter Etterellerannet On Avon.
Onkel Tønnes kjører bil. Vi ble alle ganske imponert over at han klarte og holde seg på venste side av veien hele tiden.

Hadde middag på en italiensk resturant hvor vi fikk alt for mye mat.

Søndag 28
Mor og far kom dagen før, men det var ikke plass til dem i bilen, så de måtte klare seg selv store deler av dagen. Jeg hang meg på de andre og ble med til Stonehenge/Salisbury.
Her står de og hører på den KJEMPESPENNENDE (merk sarkasmen) informasjonen i audioguider. Herregud så mye unyttig de klarte å si...

Etter Stonehenge dro vi til Salisbury. Hadde kaffe/te/kake/sukkerbombe på en kafe før vi gikk bort til katedralen.
Nammenamm

På veien hjem spiste vi på et skikkelig engelsk inn som het The Swan. Kjempegod mat!

Hadde middag på Jamies Italien på kvelden.

Mandag 29
Alle minus meg dro på spa på morgenen. Jeg dro til Oldfield Park for og hente noen sko. Vi møttes i 2 tiå for å spise luch. (Føler vi spiser hele tiden...)
Vi spiste hos Sally Lunn (det eldste huset i Bath) som er kjent for sin Sally Lunn Bun.
God mat. Se så glade alle er. En blir nesten blendet av alle de store smilene...

Etter dette hadde vi en liten pause hvor folk gjorde litt forskjellige ting. Senere på dagen viste jeg dem rundt på Universitetet.

Hadde middag på en indisk resturant.
God mat. Kjekt med mye utvalg.

Desserten var kjempegod. Ekte sitron fromasje. ^^

Tirsdag 30
The Ognedals resite til London i dag. Jeg, mor og far tilbrakte dagen med og tusle litt rundt i Bath sentrum, og å pakke kofferter. Vi hadde middag på No.5En av de beste biffene jeg noen gang har hatt!

Onsdag 31
Reiste hjem til Norge.

Sunday 21 March 2010

Stonehenge og Salisbury

Student Union arrangerte tur til Stonehenge og Salisbury.
Det har vært fint vær med sol og varme helt siden første mars, men denne dagen var det så klart ekte engelsk vær.

Turen startet klokka 8:45, og etter 1 time i buss var vi fremme ved Stonehenge.
I og med at det blåste så fælt og småregnet hele tiden brukte vi ikke for mye tid der før vi fortet oss tilbake til bussen.

Meg og Frøydis foran 'hengen.

Etter at alle hadde kommet tilbake til bussen kjørte vi til Salisbury. Der hadde vi ca 2 timer på oss til å spise før vi skulle til 'Salisbury Cathedral' og få en guidet tur.
Katedralen. Var utrolig stor!

Turen tok ca 1 1/2 time. Var kjempemye fint å se på der inne. De hadde ikke lysekroner, så jeg tok heller masse bilder av vinduene.

Katedralen hadde også verdens kuleste døpefont.
Nei, det er ikke en fontene. Det er døpefonten. Mange turister tar feil og tror at det er en ønskebrønn, så det ligger en god del mynter oppi.

Legger bare ved dette bildet for å vise hvordan det er her nede. Er det fremdeles snø hjemme?